Advertisement

ארתור רופין - ארתור רופין - ויקיפדיה : See full list on lib.cet.ac.il

ארתור רופין - ארתור רופין - ויקיפדיה : See full list on lib.cet.ac.il. בעלות על קרקע חקלאית היתה מותנית, בהתאם לחוק התורכי, בעיבודה, ועל כן כל רכישת קרקע חייבה עבודה חקלאית בצידה. אזורי התיישבות חדשים נפרשו בפני יהודים. מהלכים אלה היו אופייניים לדרכו: 'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים שניהלו חייהם בעצמאות ותוך שיתוף. עמד בראש מחלקת ההתיישבות של ההנהלה הציונית ב יישוב והיה יושב ראש הסוכנות היהודית.

See full list on lib.cet.ac.il לדעתו, סיבת התנוונותם של של היישובים הישנים היתה בכך שהנוער עזב את הארץ מחוסר התלהבות לאומית. להפך, התפיסה הציונית המסורתית היתה כי הערבים יוקירו את היהודים על כי הם מביאים ברכה לארץ. כבר בעת ייסוד חוות כינרת, ביוני 1908, תמך רופין בארגון שמירה מקומית יהודית מקרב פועלי החווה. נחום סוקולוב, שביקר באביב 1914 באזור, תרם להידוק הקשרים.

Sascha Engel | סשה אנגל
Sascha Engel | סשה אנגל from www.levanahakim.co.il
ואמנם בדיקת היקף העשייה, שרופין היה מעורב בה, מצביעה על רצונו להקים בארץ חברה יהודית, הנפרדת במידת האפשר מן החברה הערבית, ומספקת במידת האפשר את כל צרכיה. רופין השכיל להשפיע על הקקל להעמיד לרשות הקבוצה הלוואה כספית גדולה, שאפשרה להם להוציא את תוכניתה אל הפועל. See full list on lib.cet.ac.il רופין היטה אוזן לתוכניתם, התרשם מרצינותם ומיכולתם ותמך תמיכה מלאה ברעיון של הקמת מרכז יהודי עירוני עצמאי. גישתו הממלכתית של רופין היא שקבעה את יחסו המעמיק והרציני לכל צורות החיים בארץ. לדעתו, סיבת התנוונותם של של היישובים הישנים היתה בכך שהנוער עזב את הארץ מחוסר התלהבות לאומית. ממון התנועה הציונית) לקנות את כל שטחי הארץ בצפון ובדרום. פִּריה של פעולה זו היה ההתיישבות הציונית החדשה, שקמה ב.

גישתו זו לא מנעה ממנו להתגאות בהיותו בן לשושלת.

להפך, התפיסה הציונית המסורתית היתה כי הערבים יוקירו את היהודים על כי הם מביאים ברכה לארץ. כתבים אלה משמשים כר נרחב לא רק ללימוד מעשיו, אלא אף להצצה לעמקי נפשו, לחשיפת הגיגיו וללימוד מאווייו. הוא החל את עבודתו כשוליה, אך מהר מאד קודם לתפקידי ניהול, וכבר לפ. See full list on lib.cet.ac.il See full list on lib.cet.ac.il הרצון להכיר לעומקה את ההוויה הארצישראלית הביא למאמצים להיטיב להכיר גם את החברה הערבית. כמו כן, אימו נאלצה לעבוד ברוכלות כדי לכלכל את המשפחה. לא אבני הבניין יקבעו את אופיו ודמותו של המפעל הציוני, אמר, אלא רוחם של העושים במלאכה. התקציבים השונים יועדו לשמירה מקומית בלבד. בעלות על קרקע חקלאית היתה מותנית, בהתאם לחוק התורכי, בעיבודה, ועל כן כל רכישת קרקע חייבה עבודה חקלאית בצידה. מהי הדרך המתאימה ביותר ליישובם של יהודים, לאור תנאי ההתיישבות והארץ בשנת 1908? See full list on lib.cet.ac.il ההתיישבות התבססה על נטיעות שניטעו בידי פועלי העלייה השנייה ותחת השגח.

'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים שניהלו חייהם בעצמאות ותוך שיתוף. קודם שבא רופין לארץ פורסמה בעיתונות הציונית תכניתו היישובית הראשונה, והיא חווה להכשרת פועלים בגליל התחתון. הרצון לשפר את יחסי היהודים והערבים הוליד ניסיון חדש: התקציבים השונים יועדו לשמירה מקומית בלבד. האישים היהודים השונים, ששיתפו פעולה, היו ברובם נציגי התנועה הציונית.

אישי רחוב - רופין ארתור
אישי רחוב - רופין ארתור from sfilev2.f-static.com
החוגים הציוניים לא חסכו טרחה ונסעו למפגשים השונים, אך ככל שרבו המגעים התברר, כי ליהודים יקשה מאוד להיענות לתביעות הערבים. בעקבות זאת, עברה המשפחה בשנת 1886 למגדבורג. ביומנו ציין, שאביו היה מהמר כפייתי הנוהג ליטול הלוואות מבני משפחתו וממכריו לצורך הימוריו, והוא האשים את אביו בעונייה של המשפחה ובמצבה הכלכלי הירוד, שאף אילץ אותו לעזוב את לימודיו עקב אי יכולתו לשלם את שכר הלימוד. See full list on lib.cet.ac.il בהתאם לתפיסה, שהיתה משותפת לרופין ולפועלי העלייה השנייה, התיישבות חקלאית יהודית תשפיע על יצירת חברה יהודית בעלת איכות חדשה. שהותו בארץ ומגעיו עם האוכלוסיה הערבית והכרותו את העיתונות הערבית, באמצעות פקיד ציוני מיוחד שתרגם את החומר היהודי שהודפס בהם, הביאו לרוויזיה בתפיסתו. רופין, שנחלץ לקראת כל יהודי שהביע התעניינות ורצון להטות שכם לעבודה היישובית בארץ, עודד מצדו יוזמה זו. הוא הצהיר כי מטרתו היא שיפור היחסים בין היהודים לערבים והסביר כיצד ניתן להגיע לכך:

בהתאם לתפיסה, שהיתה משותפת לרופין ולפועלי העלייה השנייה, התיישבות חקלאית יהודית תשפיע על יצירת חברה יהודית בעלת איכות חדשה.

התורכים לא ראו בעין יפה את נאמנותם של היהודים לארצות מוצאם, אך ראשי המשרד לא קיבלו עליהם את הנתינות העות'מאנית. שהותו בארץ ומגעיו עם האוכלוסיה הערבית והכרותו את העיתונות הערבית, באמצעות פקיד ציוני מיוחד שתרגם את החומר היהודי שהודפס בהם, הביאו לרוויזיה בתפיסתו. האישים היהודים השונים, ששיתפו פעולה, היו ברובם נציגי התנועה הציונית. ציבור המתכנסים ביפו מנה נציגים של המשרדים השונים, אשר פעלו בארץ, ושל נציגי מושבות יהודה. בשמונה שנות פעילותו הראשונות בארץ למד ועקב באורח מתמיד אחר החברה הערבית. בגיל 15 נאלץ להפסיק את לימודיו מסיבות כלכליות, ועבד בבית מסחר גדול לתבואות של שכן יהודי. אופנהיימר, שהתוודע להרצל והרשימו בר. הימנעות מרכישת אדמת פאלחה ונישול ערבים מנחלתם. 'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים שניהלו חייהם בעצמאות ותוך שיתוף. רכישת קרקע והקמת יישובים עמדו במרכז הפעילות הציונית, אך. 'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים, שעסקו בעבודות חקלאיות ראשונות ובשמירה על המקום. במכתב מפורט לוויקטור יעקובסון מיום 23 ביולי 1914 הבהיר רופין את הדרישות הערביות. לפניכם הסרטון על דר ארתור רופין.

במכתב מפורט לוויקטור יעקובסון מיום 23 ביולי 1914 הבהיר רופין את הדרישות הערביות. רופין חשב על קליטה מירבית של עשרת אלפים איש בשנה, שיתלוו לה רכישת קרקע מאסיבית ופעיל. See full list on lib.cet.ac.il רופין, שנחלץ לקראת כל יהודי שהביע התעניינות ורצון להטות שכם לעבודה היישובית בארץ, עודד מצדו יוזמה זו. לאור הניסיון בכנרת בדבר הקושי לעבד אדמה שנוצלה יתר על המידה בידי הפלחים הערביים, ולאור קשיי ההתיישבות הראשונים, הוחלט על יישוב טרומי שייעשה בידי 'קבוצת כיבוש', אשר תכבוש את השטח ותכשירו להתיישבות.

מירון | אסון מירון על קבר הרשב"י כבר קרה בשנת 1911. לא ...
מירון | אסון מירון על קבר הרשב"י כבר קרה בשנת 1911. לא ... from blinker.co.il
המחלוקת הציבורית הראשונה, שהתעוררה בעקבות תכנית החווה, נסתיימה בפשרה. רופין חשב על קליטה מירבית של עשרת אלפים איש בשנה, שיתלוו לה רכישת קרקע מאסיבית ופעיל. רופין מעולם לא היה שותף לדעה, כי 'ארץ ישראל היא ארץ ריקה מתושבים'. ציבור המתכנסים ביפו מנה נציגים של המשרדים השונים, אשר פעלו בארץ, ושל נציגי מושבות יהודה. ארתור רופין האמין כי כל הדתות, כולל הדת היהודית, הן מערכות של מנהגים מיושנים שרק מפרידים ללא צורך בין בני האדם. See full list on lib.cet.ac.il See full list on hamichlol.org.il החווה המיועדת היתה מענה לצורכיהם של פוע.

צורות התיישבות חדשות הבטיחו דרך יישובית חדשה, אשר תבטיח עתיד לפועלים ותהווה פתרון וייעוד לדמות הקקל.

ההתיישבות התבססה על נטיעות שניטעו בידי פועלי העלייה השנייה ותחת השגח. באלפי מכתבים הוא פירט מדי יום ביומו את העבודה היגעה ולעתים הקטנוניות שהיה שרוי בה. סבור היה, שאין אומה בעולם שמעמד הפועלים שלה ישתווה אל מעמד הפועלים בארץ בבינתו ובהשכלתו. ואמנם בדיקת היקף העשייה, שרופין היה מעורב בה, מצביעה על רצונו להקים בארץ חברה יהודית, הנפרדת במידת האפשר מן החברה הערבית, ומספקת במידת האפשר את כל צרכיה. גישתו זו לא מנעה ממנו להתגאות בהיותו בן לשושלת. נסיעה זו ויתר פעולותיו זכו לתיעוד מפורט, הן ביומניו הן בשפע מכתביו שנשתמרו בקפידה בארכיון הציוני. See full list on lib.cet.ac.il הדיבור העברי היה פסגת הישגי הרוח הארצישראלית החדשה: כל מסכת עשייתו של המשרד הארצישראלי טבועה בחותמו האישי של מי שעמד בראשו. 'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים, שעסקו בעבודות חקלאיות ראשונות ובשמירה על המקום. נראה כי בקרב ראשי המשרד הארצישראלי לא היתה תחושה של סכנה כללית מיידית. רופין ביסס את תכניתו להשגת אוטונומיה יהודית על תקדמים שונים בקורות האימפריה העות'מאנית במאה היט. לא אבני הבניין יקבעו את אופיו ודמותו של המפעל הציוני, אמר, אלא רוחם של העושים במלאכה.

הניסיונות הראשונים לארגון היישוב היהודי בארץ משנת 1903 ומשנת 1907 לא האריכו ימים ארתור. תפיסה ציונית זו תאמה גם את השקפתו של ארתור רופין בזמן עלייתו.

Posting Komentar

0 Komentar